Muistoissamme


Ticapon Your Reward "Rella"
5.9.2011 - 15.4.2026
Muistoissa Rella, Relleström, meidän prinsessa.
Rella oli ainoa kotona asuva narttukoiramme, joka ehti elämänsä aikana kokea monen monta terveyshaastetta, aina niistä selviten. Niiden vuoksi se ei myöskään koskaan ollut jalostuskäytössä. Rella oli koira suurella sydämellä. Se rakasti omia ihmisiä ja oli aina kaikille kiltti. Se ehti tulla yhdeksi lastemme suosikkikoirista. Rellalla oli myös pilkettä silmäkulmassa, etenkin hoitopaikat joissa se oli, muistavat varmasti ikuisesti sen erityisjutut, kuten sen ettei suostunut lenkkeilemään muiden kuin minun kanssa. Rella piti kotona pojat ojennuksessa ja toimi aina meidän pennuille varamammana ja piti niistä huolta siihen asti, kunnes piraijavaihde oli päällä. Rella sai elää pitkän yli 14v elämän ja jätti jälkeensä suuren aukon. Muistot kantaa.


Mintgarden's Jamesonite "James"
21.2.2011 - 24.2.2025
Muistoissa laumamme peruskallio, yksi kantakoiristamme.
James oli hieno koira, joka sai elää terveen elämän, antoi mahdollisuuden harrastaa itselle uutta lajia, menestyi näyttelyissäkin ja jätti jälkeensä hienoja jälkeläisiä. Se oli pitkään laumamme johtaja ja oli aina luonani minne meninkään. Pitkään tuntui sohva liian tyhjältä, kun James meni pois. Onneksi nuoremmat on vähän ottaneet sitä roolia sittemmin haltuunsa. Jamesilla oli aina upea miellyttämisenhalu, sekä se oli aina valmiina lähtöön. Sen kanssa oli kiva opetella temppuja, sillä se olisi tehnyt mitä vaan saadakseen herkkuja. Ikävä on suuri, onneksi ehdin saada itselleni Jamesin pojan kasvamaan kotiin.

Thomdy Dom's Oliver Twist
"Olli"
01.06.1997-17.06.2011
Muistoissa rakas ensimmäinen koirani, mittelspitz Thomdy Dom's Oliver Twist "Olli".
Olli oli maailman paras ensimmäiseksi koiraksi, se antoi anteeksi, vaikka koulutustaidot olivat alkeelliset. Se ei ollut kenellekään ilkeä ja veipä tuo minut ensimmäisiin koiranäyttelyihinkin. Menestystä ei tullut, mutta kokemuksena sitäkin arvokkaampi. Sain ollin, kun menin ensimmäiselle luokalle ja se oli minua monesti vastassa mummoni kanssa koulun pihassa. Olli nukkui pois 17.06.2011 14-vuoden ikäisenä. <3
Thomdy Dom's Xeraco "Xera"
Muistoissa rakas Xera, Thomdy Dom's Xeraco, joka oli toinen koirani sekä kennelin kantauros. 17.09.2005-08.12.2020
Xera oli edeltäjäänsä Ollia huomattavasti vaikeampi luonteeltaan, mutta sen avulla pääsin syvemmälle koiraharrastukseen ja innostuin ajatuksesta kasvattaa jonain päivänä koiria. Xera asui ikänsä vanhempieni luona, josta monta vuotta ehdin viettää sen kanssa aikaa saman katon alla ja loppuen lopuksi se saikin saavutettua kunniallisen yli 15 vuoden iän. Se eli elämänsä onnellisena, paljon mökkeillen ja näyttelykehissäkin se kiersi kanssani kansainväliseen muotovalion arvoon saakka. Xera jätti jälkeensä monia hienoja jälkeläisiä, meille se soi Enni-tyttären, jonka kanssa yhdessä ne vaikuttavat mittelilinjamme takana. Xeraa jäi kaipaamaan meidän koko perhe, kun se nukkui pois joulukuussa 2020. <3
17.09.2005-08.12.2020

17.09.2005-08.12.2020
17.09.2005-08.12.2020

Yno von den Kleinen Zwergen "Uno"
Muistoissa kultani, pienenpieni Uuno, Yno von den Kleinen Zwergen, joka oli kolmas koirani, ensimmäinen kleinspitzini, sekä kennelin kantauros. 04.09.2007-22.11.2021
Uuno oli ensimmäinen kleinspitz, joka minulle tuli. Se tuli minulle Saksasta vajaan vuoden ikäisenä ja muistan vieläkin sen kutkuttavan automatkan Helsingin lentoasemalle, josta kävimme sen vanhempieni kanssa hakemassa. Asuin silloin vielä vanhempieni luona ja olin tehnyt koko kesän kesätöitä kerätäkseni rahaa Uunoon ja sen matkakustannuksiin. Kyllä kannatti - Uuno oli paketti kultaa, ei sitä voi rahassa edes mitata. <3 Uuno oli aina sosiaalinen, ihan mahdottoman iloinen ja helppo niin monissa asioissa. Se jätti jälkeensä hienoja jälkeläisiä, joista meille kotiinkin on siunaantunut luvattoman monta. Uunon kanssa koin käytännössä kaiken aikuisuuden kynnykseltä tähän päivään; siirryin koulusta työelämään, muutin omilleni, sain oman kodin, puolison ja lapset, koiralaumakin kasvoi. Se kainalossa oli aina jotain tuttua ja turvallista uuden tilanteen edessä. Nyt Uunoa ei enää ole, mutta se kulkee aina mukanani muistojen ja kuvien kautta. Ikävä on kova.
04.09.2007-22.11.2021
"Nyt olen vapaa ja mukana tuulen
saan kulkea rajalle ajattomuuden.
Olen kimallus tähden, olen pilven lento
olen kasteisen aamun pisara hento.
En ole poissa, vaan luoksenne saavun
mukana jokaisen nousevan aamun
ja jokaisen tummuvan illan myötä
toivotan teille hyvää yötä."
Eino Leino

